17. prosince 2012

S kudlou v zádech, háčkem v ruce a nudlí u nosu

Tak vás po téměř týdnu zase všechny srdečně zdravím!

Nevím, jak u vás, ale u nás nabral čas v posledních dnech zběsilé tempo. Odmítla jsem se zúčastnit všeobecného předvánočního šílenství v obchodech a jala se značnou část (tedy skoro všechno) objednat v e-shopech. S možností osobního vyzvednutí, pokud možno blízko mého bydliště nebo zaměstnání. Jenže ač jsem objednávala v rozmezí cca tří týdnů, jako na potvoru se mi všechny objednávky sešly k vyzvednutí během dvou dnů. No do prkýnka dubovýho...

Takže pokud jste koncem minulého týdne zahlédli v pražské MHD podivnou shrbenou osobu, která s nudlí u nosu a chrchlajíc (choroba se mě stále ne a ne pustit, vrací se mi ve vlnách, ale pomalu vítězím) vláčela na zádech obrovský hrbolatý baťoh, v jedné ruce tři igelitky narvané k prasknutí a v druhé ruce pohupujíc lopatou na sníh do auta (abychom nemuseli jezdit se zednickou lopatou na písek, která zabírá 3/4 kufru, jako vloni), vězte, že nešlo o zoufalého bezdomovce, který sebou táhne komplet celej svůj barák, ale o mě, která ve snaze vyhnout se davovému šílenství mezi regály a frontovým bojům u pokladen, si na sebe upletla neméně švihající bič.


Uprostřed týdne jsme se probudili do klatě mrazivého rána, ale aspoň bylo jasno, po inverzi a smogu ani památky a dýchalo se jako už dlouho ne. Východ slunce v takové ráno má i na pražském sídlišti svoje nezaměnitelné kouzlo.


Ve středu jsme stihli i vánoční besídku ve školce (malá snědla na Mikuláše jednu mandarinku a s ekzémem z ní bojujeme ještě dnes, bohužel bez valného úspěchu).


Západ slunce skrz školkové okno před začátkem besídky. Dílo okamžiku, kdybych chtěla, tak se mi to tak krásně zachytit nepodaří.


V sobotu se napadnuvší hromady sněhu začaly za vydatné pomoci mrznoucího deště proměňovat v nebezpečné kluziště (můj tatík chtěl vzít naší Meluzínku ještě zabobovat, než to roztaje úplně, ale jen co vykročil ze dveří, nohy se mu rozjely každá jiným směrem, tatík vykulil oči a s heknutím sebou práskl na zem, jen to luplo; poté, co se sesbíral, prohlásil něco ve smyslu, že tohle ve svém věku nemá zapotřebí a že si jeho milovaná vnučka, která se nad dědovým efektním pádem prohýbala smíchy v pase všemi směry, bude muset počkat na novou várku sněhu). V noci na neděli déšť ustal (konečně) a ráno jsme vstávali do nádherného sluníčka, které proměnilo zbytky sněhu a ostatních namrzlin v neuvěřitelné potoky vody. V poledne jsme naměřili rovných +8°C!

Konečně se mi mezi pečením cukroví a snahou poklidit nad rámec běžného úklidu (zbytečná věc, jak se ukázalo, bo v minutě to opět vypadalo, jako by u nás vybouchlo kolečko trhaviny C4) podařilo dokončit pár rozdělaných věcí: černý pletený komplet ušanky a dlouhých návleků na nohy s bambulemi pro švagrovou...


... to je příšerný, jak blbě se ta černá fotí...


 ... dopletla jsem si čepici k háčkovaným bezprsťáčkům a upletla z 20 dkg megadlouhý nákrčník, opět s copánkovým vzorem.



Moje malá Meluzínka tenhle komplet miluje a nikdy nevynechá příležitost, aby se mi mohla vplížit nepozorovaně do skříně a navlíknout se do něj.


Co na tom, že jí za chvilku žhnou tváře a hlava se potí, hlavně, že je za parádnici :o)

KRÁSNÝ VEČER VŠEM!

Vaše

34 komentářů:

  1. Leničko tak koukám taky shon,tak jsem ti aspon udělala výhrou radost,písnu pak na email,jen nevím kdy a balíček až po svátcích-máme toho až nad hlavu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Miško! No jo, blázinec jak má být :o) ale aspoň se nenudíme :o) s dárečkem nespěchej, až Ti to vyjde, klidně až po novém roce ;o) krásný den, L.

      Vymazat
  2. Leničko drahá, děkuji ti za úsměvné psaní. Ano takhle se mají vánoce brát s úsměvěm a ne s jazykem na vestě. Taky jsme většinu objednala přes e-shopy, protože se psem mne jen tak někam nepustí a ten pes se zase nepustí mě. Je naprosto všude se mnou. Dnes jsme koupili nádhernou 2metrovou dánskou jedli, no cenu nechtěj znám šli jsme do kolen. Jen doufám, že vydrží stát na místě alespoň den než jí naše zlatíčko zlikviduje. Děkuji za návštěvu na blogu jsi zlatá. Pá Lea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Lejko, díky za zastavení. Krásný den, L.

      Vymazat
  3. Leni, no jestli tě to potěší tak u nás to vypadá úplně stejně.
    S dárky tu taky finišuji po nocích - bo jsem si letos vymyslela nějaké hand made. A ten čurbes co všude překračuju nehodlám uklízet nejmíň do pátku, protože to je denně vylitý pití apod. a bylo by to stejně úplně zbytečný.
    Přeju pevné nervy a háčku zdar.
    Meluzínce to moc sluší :-) a zdravíme
    Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Věrko, no já myslím, že v normální domácnosti s dětmi to snad ani jinak vypadat nemůže :o) krásný den a pevný nerv, L.

      Vymazat
  4. No teda Lenko ... nevim, nevim, ale asi mas sakra tuhy korinek, kdyz te ta nemoc nechala vytvorit takove krasne zateplovani. Cerna ma svuj smrnc, ale ja bych se taky rada oblekala do tveho kompletu. Je takovy lizatkove barevny;
    Hezke svatky a novy rok jeste lepsi nez byl tento.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Míšo, díky moc, no tuhý kořen asi mít budu, s chorobou se peru už třetí týden, nechce se pustit, mrcha, ale tluču jí po hlavě :o) krásné dny, L.

      Vymazat
  5. Leni, ty si úžasný člověk - drobné životní katastrofy všeho druhu, které u jiných působí naštvanost a mrzutost, u tebe, lepe řečeno tebou popsané, vzbuzují salvy smíchu!
    Děkuji, fakt jsem se zasmála (a ne tobě!). Jinak hezky pleteš, háčkuješ a tak....
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helenko, já jsem sluneční člověk, to už musí být setsakra mrak, aby mi zkazil náladu :o) na hysterii je čas vždycky, bubáků chodí okolo nás i tak dost a dost :o) krásný den s úsměvem, L.

      Vymazat
  6. Leni, díky za pěkné čtení k pobavení ;)
    Asi je to všude stejné v bleděmodrém.

    Malá je kouzelná ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ilonko, taky si myslím :o) pá, L.

      Vymazat
  7. Tak dobre som sa už dávno nebavila, moc dobre napísané. Leni, trochu zvolni, lebo to sekne aj s tebou ako s tvojim tatkom a nebude to náledím, ale tým šialeným tempom. Darčeky si pripravila krásné. Pá. Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší, Reni, ostatně to bylo i účelem odlehčit ten předvánoční stres a zlepšit náladu v těchto pošmourných upršených dnech :o) a jsem ráda, že se mi to povedlo :o) zvolnit bych asi měla, tělo už mi to naznačuje, pokračuj ještě chvilku a klepnu tě přes hlavu :o) ale ještě to chvilku musí vydržet :o) díky a pá, L.

      Vymazat
  8. Lenko myslím, že takových hrbícíc nás po Praze běhalo povícero :o))) no to se ale někdo má, když je šikovný a dárky může vyrobit sám a obdarovaní budou jistě jásat radostí. Já bych tedy jásala.
    Tak přeji aby ten čas neutíkal tak rychle...i nás to není jiné ...a třošku té pohody :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to asi ano, jen co jsem koutkem oka stihla pod tím nákladem zahlédnout, nebyla jsem v tom sama :o) taky bych si přála, aby to tak šíleně neletělo, ale když ten den prevít má jen 24 hodin! Krásný den bez šílenství, L.

      Vymazat
  9. Ahoj Leni!
    Tak jestli ti nikdo cestou nestrčil pár korun na přilepšenou, tak jsi tak hrozně nevypadala:-))))
    Ty soupravičky máš teda parádní!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Ajko, nestrčil, tak to asi nebyla tak katastrofická podívaná, že jo :o) díky moc a krásný den, L.

      Vymazat
  10. Teda Leni ty umíš po ránu člověku zlepšit náladu:-)Soupravy máš úžasný!krásné dny.Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, Věrko, díky moc! Krásný den, L.

      Vymazat
  11. Ahoj Leni, napiš knihu. Myslím, že by se po ní jen zaprášilo. Cizímu neštěstí se vždycky dobře směje a v tvém podání obzvlášť. ;-)Dárky máš nádherné! Taky bych chtěla každého obdarovat vlastnoručně vyrobeným dárečkem, ale nějak nic nestíhám.
    Zapal si svíčku, uvař silný čaj se zázvorem, hoď nožky nahoru a chvíli relaxuj, zasloužíš si to! No a přitom můžeš psát ty paměti. :-)Ať je líp!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Dášo, tak knihu, říkáš? Kdybych hodila na kupu všechny svoje dosavadní "výlevy" tady na blogu, možná by z toho něco bylo. Ale nevím,zatím takové ambice nemám :o) ale nikdy neříkej nikdy, jak se říká, viď :o) o víkendu se na ten relax vrhnu, zapálím svíčky nebo rovnou několik, ať vypálím všechny červy a negativní energii, uvařím pořádný žejdlík čaje, vyhodím všechny z baráku a pustím si nějakou príma českou pohádku. Pá, L.

      Vymazat
  12. To jsem se zase hezky zasmála :-) Tvé příspěvky nikdy nezklamou.
    Díky, Leni! Přeju i nadále veselého ducha a Tvůj úžasný nadhled!
    Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Verčo, tak to mě těší, že jsem Ti zvedla náladu :o) krásný den, L.

      Vymazat
  13. Krasne citanie Leni :-) pobavila som sa :-)
    Pekny den prajem
    Zdenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Zdeni, tak to mě moc těší :o) krásný den, L.

      Vymazat
  14. Leni za tvé zábavní čtení, ti moc děkuju! A tady něco posílám! :o) http://handinkreativ.blogspot.cz/2012/12/oceneni.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Handi, nemáš zač! Já děkuji za krásné ocenění :o) hezký den, L.

      Vymazat
  15. Leni, u tvých příspěvků je mi vždy tak veselo, krásně píšeš, máš neuvěřitelný dar na pobavení. Koukám, že tedy vůbec nezahálíš ... a Meluzínce se vůbec nedivím, komplet je krásný.
    Hezké adventní dny ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Věrko, tak to mě moc těší, v té předvánoční štvanici to chtělo něco na odlehčení a pobavení a soudě podle všech komentářů se mi to povedlo, za což jsem moc ráda :o) nezahálím, ale ten největší majstrštyk si nechávám až na vánoce ;o) krásný den, L.

      Vymazat
  16. Leni, ty umíš člověka pobavit. U popisu dědečkova pádu jsem se fakt rozesmála, i když bych se měla stydět. Takový pád to jisto jistě není žádná sranda. Ale předpokládám, že děda tento pád ustál :-) No a malá, jak je vidět, potřebuje stejný komplet, mamko. Do Vánoc ještě stihneš, ne? :-) Pa a krásný čas, J.

    PS: Mimochodem komplet fakt parádní, jsem šálový typ a šála mě fakt uchvátila. Asi zahřeju jehlice o vánočních svátcích :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jolanko, to taky bylo úmyslem, pobavit v tom šíleném předvánočním tempu, které mnoho z nás i nechtíc zažívá... ten komplet pro malou už teda fakt nezvládnu,v pátek jsem doděla poslední štych a už do vánoc neháčkuju ani nepletu, ručičky mám celé pomotané :o) krásný den, L.

      Vymazat
  17. Leni, tvůj blog je moc pěkný a poučný ( perfektní popisy háčkování) a je tu pohodové čtení. A název tvého blogu mi připomíná mého nebožtíka tatínka,protože používal slovo fizule dost často.
    Díky za návštěvu u mne.M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, děkuju moc! Tak to jsem ráda, že i Tvůj tatínek znal slovíčko fizule :o) krásný den,L.

      Vymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!